Μιλήστε ζωντανά μαζί μας - Κάντε click στο εικονίδιο κάτω δεξιά στην οθόνη σας [email protected]

Σήμερα το διαδίκτυο (internet) έχει μπει στην ζωή μας για τα καλά. Καθημερινά ασχολούμαστε με αυτό, είτε για ψυχαγωγία είτε για επικοινωνία είτε για αγορές και επαγγελματικούς λόγους.

Μια επιχείρηση  είναι πλέον δεδομένο ότι θα έχει μια ιστοσελίδα η οποία στην πιο απλή της μορφή θα παρέχει κάποια περιγραφή και στοιχεία επικοινωνίας. Έτσι ο κόσμος στρέφετε στο διαδίκτυο για την εύρεση περισσότερων πληροφοριών για μια συγκεκριμένη επιχείρηση ή συγκεκριμένο προϊόν / υπηρεσία. Πολλές φορές όμως δυσκολεύονται να βρουν αυτό που θέλουν ή αν το βρουν δεν τους εξυπηρετεί με τον τρόπο που θα έπρεπε.

Ο οδηγός αυτός δημιουργήθηκε για να βοηθήσει το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρηματιών, οι οποίοι έχουν ήδη επενδύσει ή θέλουν να επενδύσουν στο διαδίκτυο και δεν έχουν μεγάλη σχέση,  ή γνωρίζουν μόνον τα βασικά όσον αφορά τις ιστοσελίδες. Ο τελικός στόχος του άρθρου είναι να σας «ανοίξει τα μάτια», ώστε να μπορείτε να αξιολογήσετε καλύτερα την ποιότητα των υπηρεσιών που σας προσφέρουν  και να καταλάβετε την πραγματική αξία της επένδυσής σας.

Το ότι δεν γνωρίζετε πολλά πράγματα για το διαδίκτυο  και τις ιστοσελίδες μπορεί να είναι πλεονέκτημα για κάποιους οι οποίοι προσφέρουν σχετικές υπηρεσίες, γιατί μπορούν εύκολα να σας παριστάνουν τους ειδικούς.

 

Ποιο είναι το όφελος

Οι περισσότεροι, πραγματικά δεν γνωρίζουν τι  θα κερδίσουν εάν δημιουργήσουν μια ιστοσελίδα για την επιχείρηση τους, και συνήθως το κάνουν επειδή το κάνουν και οι άλλοι, ή πιστεύουν ότι θα τους προσφέρει μεγάλα κέρδη .. αυτόματα.  Ένα πράγμα που μου έχει κάνει εντύπωση σαν παροχέας αυτών των υπηρεσιών είναι ότι οι πελάτες ποτέ δεν ρωτάνε τις πιο απλές ερωτήσεις. Όπως, ”Τι θα προσφέρει μια ιστοσελίδα στην επιχείρηση μου; ”,  “ Θα μου  προσφέρει  μεγαλύτερη πελατεία  απ’ ότι έχω τώρα; Και πόσο;” . Αυτές είναι κάποιες απλές ερωτήσεις  που θα έπρεπε να κάνει κάποιος που δεν γνωρίζει καλά αυτόν τον χώρο.

Για τον λόγο αυτό, το μοναδικό κριτήριο του επιχειρηματία είναι η τιμή του προϊόντος και μπορεί εύκολα να απορρίψει μια προσφορά από την άλλην μόνο με αυτό το κριτήριο. Αναμφισβήτητα πρόκειται για το μεγαλύτερο λάθος για να ξεκινήσουν μια τέτοια επένδυση.

Το πρώτο όφελος για να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα για την επιχείρησή σας είναι η διαφήμιση. Να κατοχυρώσετε έναν χώρο στο διαδίκτυο ο οποίος θα λειτουργεί σαν μια εικονική έκθεση στην οποία έχει πρόσβαση όλος ο κόσμος. Πρέπει να το δείτε σαν επέκταση της επιχείρησης σας η οποία θα χρειαστεί την ανάλογη δουλειά και φροντίδα για να έχει και αποτέλεσμα, δεν είναι από μόνη της  μια αυτόματη μηχανή πελατών, αλλά θα γίνει.

 

Τι είναι η ιστοσελίδα

Υπάρχουν πολλές κατηγορίες  για μια ιστοσελίδα και τη χρήση της. Από το πιο απλό, όπου απλά χρησιμοποιείται σαν ηλεκτρονικό φυλλάδιο  (όπως τα φυσικά διαφημιστικά φυλλάδια), μέχρι και την πλήρη ηλεκτρονική επιχείρηση η οποία λειτουργεί αποκλειστικά μόνο από το διαδίκτυο.

Ποιος τύπος ιστοσελίδας είναι ο καλύτερος για την δική σας επιχείρηση;

α. Η πιο απλή μορφή που μπορεί να υπάρχει μια ιστοσελίδα είναι το “one page”, μια απλή σελίδα με μια περιγραφή της επιχείρησης , κάποιες φωτογραφίες και τα στοιχεία επικοινωνίας.  Η χρήση μια τέτοια ιστοσελίδας είναι να λειτουργεί σαν ένα διαφημιστικό φυλλάδιο το οποίο μπορούμε να διαφημίσουμε σε μια επαγγελματική κάρτα ή από στόμα σε στόμα, ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε κάποιες περισσότερες πληροφορίες σε πελάτες που ενδιαφέρονται. Μια άλλη χρήση και πολύ σημαντική είναι όταν διαφημίζουμε την επιχείρηση μας σε μια άλλη σχετική ιστοσελίδα να μπορούμε να παρέχουμε έναν σύνδεσμο (link) στην σελίδα μας για περισσότερες πληροφορίες.

βΠλήρη περιγραφή επιχείρησης, ο τύπος αυτός απευθύνετε σε όσους θέλουν να δώσουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες μπορούν στους επισκέπτες της ιστοσελίδας δημιουργώντας ένα καλό περιεχόμενο κειμένου το οποίο να αναγνωρίζετε από της μηχανές αναζήτησης σαν χρήσιμες πληροφορίες για αυτούς που αναζητούν σχετικές πληροφορίες. Και εκτός από αυτό, επειδή το περιεχόμενο εξαρτάται από τον τύπο της επιχείρησης, μια ολοκληρωμένη παρουσίαση αυξάνει τις πιθανότητες του επισκέπτη να μετατραπεί σε πραγματικό πελάτη. Αυτόν τον τύπο συνήθως τον προτιμούν τα ξενοδοχεία και γενικά οι τουριστικές μονάδες, το πιο πιθανό είναι να κάνει και για την επιχείρηση σας.

γ. Ολοκληρωμένη παροχή και παρουσίαση υπηρεσιών και προϊόντων, αυτός ο τύπος απευθύνετε σε ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop), μεσιτικά, τουριστικά γραφεία και κάποιες προχωρημένες υπηρεσίες ιστοσελίδων. Το μέγεθος μιας τέτοιας ιστοσελίδας είναι αρκετά μεγάλο καθώς παρέχει στους επισκέπτες αρκετές επιλογές λειτουργιών και προτιμήσεων. Λόγω του μεγάλου κόστους, πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά από την επιχείρηση και να γίνει κατανοητό ότι η συνεχής επένδυση στην αναβάθμιση και την διαφήμιση είναι κρίσιμη για την ανοδική πορεία της, διαφορετικά το αρχικό κόστος για την κατασκευή θα πάει χαμένο.

δ. (Custom Websites). σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει η ανάγκη σε μια ιστοσελίδα να εξειδικεύεται σε λειτουργίες οι οποίες να αντανακλούν κάποιες ειδικές απαιτήσεις. Αυτό το είδος των ιστοσελίδων απαιτεί πολύ δουλειά από τον κατασκευαστή και ίσως να μην μπορούν να το αναλάβουν λόγω του ότι δεν υπάρχουν αρκετοί πόροι στο εργατικό δυναμικό ή και για άλλους λόγους συμφερόντων της επιχείρησης. Το κόστος για μια τέτοια ιστοσελίδα ξεκινάει πολύ ψηλά, και συνεχίζει να ανεβαίνει διότι η τεχνική υποστήριξη και η συντήρηση είναι πλήρως απαραίτητη.

 

Τι πρέπει να ξέρετε

Το πρώτο που πρέπει να κάνετε πριν αποφασίσετε σε ποια εταιρία θα αναθέσετε να κατασκευάσει την ιστοσελίδα σας, είναι να κάνετε μια έρευνα αγοράς. Ένα κρίσιμο λάθος που μπορείτε να κάνετε σε αυτό το στάδιο είναι να επιλέξετε με βάση τη χαμηλότερη τιμή.

Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας απαιτεί ειδικές γνώσεις από εξειδικευμένους προγραμματιστές και web marketers, με κάποια χρόνια εμπειρίας, οι οποίοι θα σας συμβουλεύουν  σωστά και ειλικρινά, γιατί αυτή η συνεργασία δεν σταματάει με την ολοκλήρωση της κατασκευής. Εκτός από την κατασκευή θα  χρειαστείτε υποστήριξη σε αρκετούς τομείς, βελτιώσεις, αναβαθμίσεις, άλλα προϊόντα και υπηρεσίες. Και σίγουρα θέλετε να βρίσκεστε στα καλύτερα χέρια.

Η διαφορά της ποιότητας δεν είναι μόνο στην εμφάνιση της ιστοσελίδας αλλά σε αυτά που δεν φαίνονται στους χρήστες. Όπως, η σωστή δομή του κώδικα ώστε να βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να “κατανοήσουν” καλύτερα και γρηγορότερα το περιεχόμενο, η δυνατότητα να υπάρχει εύκολος τρόπος να γίνουν κάποιες αλλαγές ή αναβαθμίσεις γρήγορα και με μικρό κόστος, η απαραίτητη  γνώση ώστε αυτό που ζητάτε να μπορεί να επιτευχθεί, η σωστή διαμόρφωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμη από όλους τους επισκέπτες. Όλα αυτά και αρκετά άλλα είναι κρίσιμα για την επιτυχία μιας ιστοσελίδας και απαιτούν κάποιο χρόνο και ειδικές γνώσεις. Για αυτό το λόγο, για μια απλή βασική ιστοσελίδα δεν είναι δυνατόν να κατασκευαστεί σε δύο μέρες και με κόστος 150€, είναι το πρώτο σημάδι ότι πέφτετε στην παγίδα. Θα καταφέρετε να έχετε μια ιστοσελίδα που ίσως καλύψει κάποιες βασικές ανάγκες, αλλά οι προοπτικές και η απόδοση θα είναι μικρές.

Πως να επιλέξετε την Εταιρία παροχής

Στην έρευνα που θα κάνετε για την εταιρία που θα επιλέξετε, θα πρέπει να προσέξετε τα εξής:

  • Ερευνήστε τις δουλειές που έχουν κάνει.
    Παρατηρήστε αν είναι εύχρηστη και εύκολη η πλοήγηση στις ιστοσελίδες σαν χρήστης και αν σας τραβούν το ενδιαφέρον να τις εξερευνήσετε. Ρωτήστε μερικούς από τους ιδιοκτήτες αν είναι ευχαριστημένοι (στείλετε μερικά e-mail).
  • Είναι εξειδικευμένοι;
    Μάθετε αν είναι ειδικοί και ασχολούνται αποκλειστικά με την παροχή αυτών των υπηρεσιών. Γιατί για παράδειγμα ο φωτογράφος, η δουλειά του είναι να βγάζει φωτογραφίες και είναι ειδικός σε αυτό, δεν μπορεί όμως να κατασκευάζει και ιστοσελίδες. Όπως ακριβώς το ίδιο ισχύει για τους κατασκευαστές ιστοσελίδων, αυτή είναι η δουλειά τους και όχι οι φωτογραφίσεις.
  •  Πόση εμπειρία έχουν
    Μπορεί να είναι εξειδικευμένοι, αλλά η εμπειρία παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτόν τον τομέα.
  • Γνωρίστε τους
    Μιλήστε μαζί τους για να μπορέσετε να τους κάνετε και κάποιες επιπλέον ερωτήσεις.

Ελπίζω όλα αυτά να βοηθήσουν κάποιους από εσάς που ενδεχομένως να ξεκινάτε τώρα και να συμπλήρωσαν κάποια κενά σε κάποιους άλλους.

Η έξυπνη και σωστή επένδυση είναι πολύ σημαντική για να αποδώσει αποτελέσματα η ιστοσελίδα σας. Στραφείτε στους ειδικούς που ξέρουν τι κάνουν και το έχουν αποδείξει.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε και μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω του www.websitemarketing.gr 

 

Εντυ Κασταμονίτης
Web Developer