Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούνται σε παγκόσμιο επίπεδο, για να δώσουν πληροφορίες σχετικά με το internet. Αυτά τα web sites συγκεντρώνουν καθημερινά πολύ μεγάλους αριθμούς επισκεψιμότητας. Καθμερινά πραγματοποιούνται, περίπου 500 εκατομμύρια αναζητήσεις, ενώ είναι πλέον γνωστό πως ένας στους τρείς χρήστες επισκέπτεται τις μηχανές αναζήτησης σε καθημερινή βάση. Είναι ένας πάρα πολύ μεγάλος αριθμός χρηστών που μπορεί να αναζητούν τα δικά σας προϊόντα ή υπηρεσίες.

Τι προσφέρουν οι μηχανές αναζήτησης ?

Σήμερα οι μηχανές αναζήτησης έχουν διαχωρίσει το περιεχόμενό τους σε καταχωρήσεις ενημερωτικού χαρακτήρα και σε καταχωρίσεις διαφημιστικού.

  1. Δωρεάν καταχωρίσεις. Αυτές υπήρχαν από καταβολής του διαδικτύου και πολύ δύσκολα θα καταργηθούν. Εξακολουθεί όμως να είναι το πιο δύσκολο είδος καταχώρισης ανάλογα με την ευρύτητα του κοινού στο οποίο απαυθύνεται ένα web site και ανάλογα με τον ανταγωνισμό.
  2. Πληρωμένη καταχώριση. Με το συγκεκριμένο είδος καταχώρισης εξασφαλίζουμε την σίγουρη και ταχεία καταχώρισή μας, αλλά δεν μας εξασφαλίζει την θέση στην οποία θα καταχωρηθεί το web site μας.
  3. Πληρωμένη Θέση. Με αυτή την καταχώριση εξασφαλίζουμε και την καταχώρισή μας και την θέση μας, ανάλογα φυσικά με τον οικονομικό μας προϋπολογισμό.

Με αυτά τα προϊόντα οι μηχανές αναζήτησης εξασφάλισαν ένα κοινό για όλα τα βαλάντια. Το ερώτημα όμως είναι:

Απο που έρχεται η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα ?Σαφώς από όλες τις καταχωρήσεις έρχεται επισκεψιμότητα, αλλά μην ξεγελιόμαστε, η εξασφάλιση συγκεκριμένης θέσης φέρνει το πραγματικό αποτέλεσμα. Κι αυτό γιατί εαν το πρόγραμμα χρησιμοποιηθεί με σύνεση και σωστό σχεδιασμό εκτός από μεγάλη επισκεψιμότητα θα φέρει και πωλήσεις.

Συμφωνούμε λοιπόν πως το search engine marketing αποτελεί αναγκαιότητα για όλα τα web sites κάθε αντικειμένου, στην περίπτωση όμως της πληρωμένης θέσης δεν μπορώ να σας δώσω εγώ μια συγκεκριμένη απάντηση. Εχω δεί περιπτώσεις που όταν εφαρμόζεται το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί πολυτέλεια και άσκοπη σπατάλη χρημάτων, έχω δει όμως και περιπτώσεις που όταν εφαρμόζεται σωστά και συνετά αποτελεί αναγκαιότητα, λύνοντας πάρα πολλά από τα προβλήματα που δημιουργούν οι δύο πρώτες μέθοδοι καταχώρισης.

Τα συμπεράσματα δικά σας, αυτό όμως που έχω να σας προτείνω στην τελευταία περίπτωση είναι να απευθυνθείτε σε ειδικούς και το σπουδαιότερο να πάρετε συγκεκριμένες εγγυήσεις με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Αυτού του είδους η διαφήμιση μπορεί να σας προσφέρει αυτές τις εκτιμήσεις πριν ξεκινήσετε μια τέτοια διαδικασία.

 

Αλέξανδρος Μπούκης
Digital Marketing Specialist