Μιλήστε ζωντανά μαζί μας - Κάντε click στο εικονίδιο κάτω δεξιά στην οθόνη σας [email protected]

Μην αναλώνεσαι στο πόσους φίλους θα κάνεις αλλά στο πόσο επιτυχημένη θα είναι η ανταπόκριση αυτών που ήδη έχεις. Ειδικά σήμερα, λόγω της κρίσης, διέθεσε τον οποίο προϋπολογισμό σου στην απ’ ευθείας επικοινωνία με τους φίλους σου.

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις αρχής εξ’ αρχής, τι ακριβώς θέλεις να επιτύχεις μέσα από την κοινωνική δικτύωση και πως μπορεί να ωφεληθεί η επιχείρησή σου. Είναι πολύ πιθανό να έχεις ήδη δημιουργήσει ένα προφίλ ή μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook, στο Twitter ή ακόμα και να έχεις ξεκινήσει να γράφεις ένα δικό σου blog. Πολύ καλό ξεκίνημα. Ας σταθούμε όμως ένα λεπτό μαζί κι ας σκεφτούμε για λίγο γιατί τα κάναμε αυτά.

Υπάρχουν 4 βασικοί λόγοι πουχηρισμοποιούμε την κοινωνική δικτύωση για μια επιχείριση και αυτοί είναι (δεν έχει σημασία η σειρά):

  • Marketing
  • Δημόσιες Σχέσεις
  • Ερευνα Αγοράς
  • Εξυπηρέτηση Πελατών

Και οι 4 όμως κάνουν ουσιαστικά το ίδιο πράγμα, σε φέρνουν σε επαφή κι επικοινωνια με τους πελάτες σου ή τους υποψήφιους πελάτες σου. Κι ας αφήσουμε κατά μέρος τις βαρύγδουπες εκφράσεις του τύπου “θέλω να είμαι κοντά στους πελάτες μου” και άλλα τέτοια, ο τελικός σου στόχος είναι να πουλήσεις τα προϊόντα – υπηρεσίες σου.
Ας δούμε όμως λίγο πω μπορεί να βοηθήσει κάθε ένας από τους τέσσερις αυτούς παράγοντες που ανέφερα παραπάνω.

MARKETING

Από την πλευρά του online marketing η κοινωνική δικτύωση είναι το εργαλείο πουδημιουργεί την στενή σχέση κι επαφή της επιχείρησής σου με τον πελάτη σου. Με ένα καλοσχεδιασμένο πρόγραμμα email marketing ο συνδυασμός μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένος.

Ομως μην παρασυρθείς ποτέ στο παιχνίδι των αριθμών. Το πόσους φίλους έχεις δεν έχει καμία σημασία, αυτό που έχει σημασία είναι οι φίλοι σου να σου έχουν εμπιστοσύνη και να ανατρέχουν σε σένα κάθε φορά που ζητούν κάτι για την επιχείρησή τους, ή το σπίτι τους. Δεν πρέπει να ξεχνάς πως από σένα θέλουν να εξυπηρετηθούν με ότι προσφέρεις.Αν είσαι εκεί, συγχαρητήρια έκανες μια καινούρια πώληση είτε σε παλιό είτε σε νέο πελάτη.


ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

Οι Δημόσιες Σχέσεις μια επιχείρησης δεν έχουν να κάνουν πια μόνον με το να δημοσιεύσουν ένα δελτίο τύπου στις εφημερίδες ή στο web site της. Τώρα πια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να φέρουν το δελτίο τύπου, την ανακοίνωση, ή την είδηση της επιχείρησής σου απ’ ευθείας στην οθόνη κάθε πελάτη σου.

Αφιερώνοντας τον κατάλληλο χρόνο για την σύνταξη ενός δελτίου τύπου μπορείς πια να φέρεις την ανακοίνωσή σου στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των ανθρώπων και όχι στα ψιλά γράμματα των εφημερίδων.

ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

Χάρη στην κοινωνική δικτύωση έχεις πλέον ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ πρόσβαση στους πελάτες σου. Εκτός του ότι θέλουν να μάθουν περισσότερα να είσαι βέβαιος ότι θέλουν να πουν ακόμη περισσότερα. Δημιούργησε λοιπόν όλες τις προϋποθέσεις νασου μιλήσουν, να σου που αυτό που θέλουν, ή να σου πουν αυτό που θέλεις να μάθεις εσύ.

Ξεκίνησε συζητήσεις σχετικές με το θέμα σου ή ακόμα ρώτησέ τους και απ’ ευθείας για το προϊόν – υπηρεσία σου. Θα εκπλαγείς με την ανταπόκριση και τις απόψεις τους. Αν τους συμπεριφερθείς κιόλας και σας πραγματικούς σου φίλους τότε τα ευρήματα

θα είναι ακόμη πιο εντυωσιακά και χρήσιμα.

Θες να πουλήσεις περισσότερα ? Τότε ρώτησε τους φίλους σου τι θέλουν και μετά πούλησέ τους το.

ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ

Αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι αφού είναι και το πιο σοβαρό κομμάτι μιας επιχείρησης. Ομως αν μην ξεγελιόμαστε δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, ο κόσμος πια ξέρει ότι μπορεί να σου μιλήσει ταχύτερα κι ευκολότερα μέσω του facebook, του twitter, του MSN παρά να σε βρουν στο τηλέφωνο.

Σκέψου πόσο σημαντικό είναι να βοηθήσεις κάποιον δημόσια (!!!) μπροστά στα μάτια των υπόλοιπων πελατών σου. Να είσαι βέβαιος πως όχι μόνο θα το προσέξουν όλοι αλλά θα το θυμούνται κιόλας για πολύ καιρό τόσο ώστε να έρθει η σειρά τους. Τότε θα έχουν και προσωπική εμπειρία.

Είναι λοιπόν μοναδική ευκαιρία να εξυπηρετήσεις τους πελάτες σου και να το μάθουν όλοι οι άλλοι με τον τρόπο που εσύ θέλεις να το μάθουν.

Ειναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε πως το 2010 είναι μια σημαντική χρονιά για το Social Media Marketing. Είναι ακόμη σημαντικότερο για εμάς τους Ελληνες που μπαίνουμε στη δίνη της κρίσης και της ύφεσης.
Η κοινωνική δικτύωση θα μας προσφέρει ΟΛΑ τα απαραίτητα εργαλεία ώστε να βγούμε από αυτή την κρίση σχετικά ανώδυνα (όχι βαρύγδουπες κουβέντες είπαμε) ενώ θα μας προσφέρει και σημαντικότατο πλεονέκτημα για τα χρόνια της ανάκαμψης.

 

Αλέξανδρος Μπούκης
Web Marketing Specialist