Σε περίοδο κρίσης οι επιχειρήσεις συνηθίζουν να κόβουν από τον προϋπολογισμό τους, δαπάνες για υλοποίηση προγραμμάτων και μεθόδων web marketing. Δυστυχώς στην Ελλάδα πολύ περισσότερο, είναι η ΠΡΩΤΗ ΔΑΠΑΝΗ που μπαίνει στην διαδικασία περικοπής !!.

Φυσικά, κατανοώ πως οι καιροί είναι δύσκολοι και σίγουρα πολλές επιχειρήσεις έχουν ήδη μπει στο «μάτι του κυκλώνα» που τις υποχρεώνει σε σκληρά μέτρα όπως απολύσεις προσωπικού, επαναδιαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για τα δάνειά τους, καθημερινή αναζήτηση ρευστότητας κλπ, όμως είναι απαραίτητο να καταλάβουμε όλοι πως οι περικοπές εργαλείων ανάπτυξης όπως το internet είναι απολύτως καταστροφικές.

Ερευνες έχουν δείξει ότι οι εταιρείες που συνεχίζουν να υλοποιούν προγράμματα και μεθόδους web marketing βλέπουν αύξηση των πωλήσεών τους και ανάπτυξη. Αντίθετα, εταιρείες που προχώρησαν σε περιοπές δαπανών τέτοιων ενεργειών, έφεραν δραματική μείωση των πωλήσεων αλλά κυρίως συρρίκνωση του μεγέθους των εταιρειών αυτών.

Δεν είναι λοιπόν εποχές να κόψουμε τέτοιες δαπάνες, πολύ περισσότερο αν η επιχείρησή σας δραστηριοποιείται στον τουρισμό ή την αγορά ακινήτων. Είναι όμως σίγουρα η κατάλληλη εποχή να ξανασκεφτούμε και να επαναπροσδιορίσουμε τους στόχους μας λαμβάνοντας υπ’ όψη όλους τους παράγοντες που επηρεάζονται από την κρίση.

Είναι κατάλληλη εποχή να δούμε τι δουλεύει και τι όχι μέσα στο καινούριο πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί γύρω μας, να εξερευνήσουμε νέες μεθόδους και νέες πρακτικές web marketing που ενδεχομένως θα μας κοστίζουν και φθηνότερα απ΄ότι τα προηγούμενα χρόνια.

Δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να αγνοήσουμε τις οικονομικές δυσκολίες της χώρας μας, αλλά σήμερα θέλω να σας βοηθήσω να καταλάβετε την ανάγκη και την ιδιαίτερη σημασία του web marketing (ειδικά) σήμερα.

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΟΨΟΥΜΕ ΤΟ WEB MARKETING

Είμαστε σε κρίση και όλα δείχνουν πως αυτή η κρίση θα βαθύνει περισσότερο για το 2011. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν ήδη μπει στη διαδικασία των περικοπών κι όπως προανέφερα, η πρώτη περικοπή αφορά έξοδα σχετικά με το διαδίκτυο. Είναι ελάχιστα τα web sites που αναβαθμίστηκαν / ανακατασκευάστηκαν ή και που απλά έγιναν στοιχειώδεις παρεμβάσεις. Κόπηκαν έξοδα για online διαφήμιση σχεδόν κάθε είδους.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οποιαδήποτε επένδυση από τη δική σας πλευρά σήμερα, θα έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα καθώς:

α) ο ανταγωνισμός είναι μικρότερος

β) οι αγοραστές μπορεί να είναι λιγότεροι αλλά υπάρχουν εκεί έξω

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ WEB MARKETING ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ?

Οπως ανέφερα και παραπάνω, αυτή είναι η κατάλληλη εποχή να δούμε τι δουλεύει και τι όχι μέσα στο νέο πλαίσιο αγοράς που δημιουργείται γύρω μας. Να εξερευνήσουμε νέες μεθόδους και νέες πρακτικές που ενδεχομένως θα κοστίσουν πολύ φθηνότερα απ’ ότι τα προηγούμενα χρόνια και θα έχουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Μην διστάσετε να συνεργαστείτε με ένα γραφείο που ειδικεύεται στο web marketing. Να είστε βέβαιοι πως έχουν ήδη κάνει τις έρευνές τους, έχουν ήδη αφουγκραστεί τις ανάγκες της αγοράς και έχουν ήδη λύσεις να σας προτείνουν (και φθηνές μάλιστα)

ΠΡΟΣΟΧΗ !! Μην πέσετε στην παγίδα να ανακαλύψετε τον τροχό μόνοι σας (για λόγους οικονομίας). Είναι βέβαιο πως μακροπρόθεσμα αφ’ ενός θα σας κοστίσει περισσότερο και αφ’ ετέρου θα προκαλέσετε κακό στην εικόνα της επιχείρησής σας.

Κλείνοντας, θέλω να μην παραλείψω να τονίσω πως είναι σίγουρα δυσκολότερο να προσπαθείς να αναπτυχθείς σε περιόδους ύφεσης, πιστέψτε με όμως πως είναι ο μοναδικός δρόμος για να βγούμε από την κρίση. Η ανάκαμψη θα είναι σίγουρα ψηφιακή, μην το ξεχάσετε αυτό.

Αλέξανδρος Μπούκης
Digital Marketing Specialist